Sosyal Medya Nasıl Yönetilir?

Dijital dünyanın firma sahiplerine sunduğu avantajlardan artık söz etmeye dahi gerek yokken, internet denince akla gelen ilk unsur olan ve çoğu insan için bizzat internetin kendisi olan sosyal medyada var olmayan firma sahiplerinin artık internetten arzu ettiği kazancı sağlaması da mümkün değil. Zira Google’ın geçen ay algoritmasında yaptığı son köklü güncellemenin ardından SEO çalışmalarındaki zaten var olan önemi daha da artan sosyal medya, artık ölçeği ya da faaliyet alanı fark etmeksizin internet üzerinden kazanç sağlamak isteyen herkesin mutlaka ilgilenmesi gereken bir alana dönüşmüş durumda. Ürün tanımı kadar marka değerinin arttırılması ve markanın daha fazla insan tarafından tanınması için kullanılabilecek en etkili, doğrudan geribildirime dayalı ve en düşük maliyetli araç olan sosyal medya sayesinde firma sahiplerin tek taşla birçok kuş vurması mümkün. Çoğu firmanın elde etmek için anket şirketlerine hatırı sayılır meblağlar ödediği müşteri yorumlarına sosyal medya araçlarını etkili bir şekilde kullanarak ücretsiz olarak erişim sağlamak mümkün. Bunun dışında sosyal medya hesaplarının doğru yönetimi firma sahiplerine, sattığı ürünler ve bizzat markanın kendisiyle ilgili müşterilerin ne düşündüğünü öğrenme imkanı da sunar. Tüm bunların dışında farklı sosyal medya mecralarında aktif olan web siteleri aslında organik ve son derece yararlı bir SEO çalışması yaptığından, firma sahiplerinin sosyal medyada faal olmasının SEO açısından da önemi bulunuyor. Yani kısacası sosyal medyaya olması gereken değeri veren firma sahipleri; marka tanınırlığını arttırma, ürünlerin daha geniş bir kitleye tanıtılması, müşteri memnuniyetini bizzat müşterilerin kendisinden öğrenme, etkili SEO çalışmalarıyla Google aramalarında yükselme, müşteri geribildirimini analiz ederek eksiklerini giderme ve genel müşteri eğilimleri gibi pek çok imkana sahip oluyor.

Sosyal Medyanın Artan Önemi

Başka Google ve Türkiye İstatistik Kurumu olmak üzere birçok yerel ve uluslararası; firma ve araştırma kurumu tarafından yapılan istatistiksel araştırma Türkiye’nin gerek internet gerekse de sosyal medya araçları kullanımında dünya genelinde ilk sıralarda yer aldığını gösteriyor. Kullanıcı sayısından ziyade nüfusa oranla bakıldığında Türkiye dünyanın en çok sosyal medya kullanan ülkelerinden biri olarak görülürken, toplam nüfusunda neredeyse %40’ı internet kullanmakta. Ülkemiz nüfusunun neredeyse %40’ının aktif olarak internet kullandığı görülürken bu verinin asıl önemli tarafı bu internet kullanıcılarının 16-74 gibi oldukça geniş bir yaş aralığına dağılması. Bu verilerin firma sahiplerini ilgilen bölümü, internet ve sosyal medya kullanarak ne kadar geniş bir yaş aralığında ve ne kadar fazla müşteriye ulaşma imkanına sahip olunduğudur. Foursquare, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram, Google+, Youtube ve ülkemizin nüfusa oranla kullanımda açık ara liderliğe koştuğu Twitter gibi popüler sosyal medya araçlarının etkin bir biçimde kullanılması firma sahiplerine yüksek bütçelerle dahi yapması mümkün olmayan bir reklam kampanyası yürütme olanağı sunuyor. Google’ın yeni algoritma güncellemesiyle birlikte en baştan Google+ olmak üzere sosyal medya araçlarının gerçek anlamda etkili kullanılmasına arama sonuçlarının iyileştirilmesinde daha fazla önem vermesi, firma sahiplerinin popüler araçlarda faal olarak Google’ın da gözüne girmesini sağlıyor. Günümüzde artık köklü basın yayın kuruluşları dahi sosyal medya araçlarını etkili bir biçimde kullanmak için elinden geleni yapıyor ki, bu araçların en çok kullanılanı olan Twitter pek çok ünlü televizyon şahsiyetinin programlarında bilfiil başvurduğu araçlar arasında yer alıyor. Televizyon programcılarının Twitter’a en çok önem vereni ve sosyal mecralarda da en popüler olanlarından Okan Bayülgen dahi her yıl ismi değişen programında Twitter kullanımına biraz daha fazla önem veriyor. Bayülgen’in programındaki konuklar, kendisi, program konusu veya programın kendi ismiyle alakalı hashtagler Twitter’da hemen her hafta TT olurken, binlerce RT alan tweetler sosyal medyayı doğru kullanarak ne kadar geniş bir kesme ulaşılabileceğini gösteriyor. Ünlü kişiler, popüler televizyon programları ve TV kanalları bile sosyal medya üzerinden “müşterileri” yani izleyicilerle iletişim kurarken dijital dünyadan kazanç sağlamayı arzulayan firma sahiplerinin sosyal medyadan uzak durması kabullenilemez…

Sosyal Medyanın Etkin ve Verimli Kullanımı

Verimli bir sosyal medya çalışması için ilk adım, hangi sosyal medya aracının veya araçlarının kullanıldığına bağlı olarak kullanıcı eğilimlerinin belirlenmesidir. Örneğin Twitter söz konusu olduğunda popüler hashtaglerin araştırılması, kullanıcıların hangi kişilerin tweetlerini RT ettiğinin incelenmesi, Twitter kullanıcılarının paylaşmaya layık bulduğu tweetlerin neyle ilgili olduğunun belirlenmesi gibi ön araştırmalar doğru sosyal medya kampanyasının belirlenmesi açısından kritik derece önemlidir. Sosyal medya kullanıcılarının ilgili olduğu popüler başlıkları kullanmak firmaya daha fazla müşteri kesimine ulaşma ve paylaşımların da daha fazla ilgi çekme şansına sahip olmasını sağlayabilir. Ayrıca sosyal medya araçları üzerinden paylaşılan içeriğin kendisi de oldukça değerli olduğunda, alelade kelimelerle yapmış olmak için paylaşım yapmamaya da dikkat edilmeli. Zira Twitter üzerinden kullanıcıların belirli bir karakter hakkı olduğundan bunun doğru şekilde kullanılması gerekirken, Facebook kullanıcılarının dahi çok uzun başlıklara ilgi göstermemesi kelimelerin seçiminin dahi önem kazandığı manasına gelir. Sosyal mecralarda yapılan paylaşımlar öncesinde düşünmek ve kullanıcıların ilgisini çekecek ifadeler kullanmaya çalışmak, paylaşımın ilgi görmesini ve daha fazla kullanıcı tarafından paylaşılarak marka isminin ya da ürünün çok daha geniş bir kesim tarafından tanınmasını sağlayacaktır.

Tüm bunların dışında sosyal medya araçlarında tanınmış kişilerin kullanılması da firmanın gerek marka değerini arttırmak gerekse de ürün tanıtımı yapmak için başvurabileceği son derece etkili yöntemlerdendir. Ancak bu aşamada da on binlerce takipçisi olan ancak kim olduğu dahi bilinmeyen, sosyal medyayı sadece belirli markaların ürünlerini tanıtmak için bir nevi “spammer” olarak kullanan kişilerin mümkün olduğunca uzak durulmasına dikkat etmek lazım. Bu tür kişilerin çok geniş bir sosyal ağı varmış gibi görünmesine karşın bu kişilerin tamamı ilgili sosyal medya hesabının sadece reklam için kullanıldığını bildiğinden, bu kanalların sosyal medya kampanyalarında kullanılması markanın ve ürünlerinin güvenilirliğini azaltabilir. Bunun yerine gerçek hayatta tanınan ve saygı duyulan kişilerin tercih edilmesi, bu kişilerin sosyal medya çevresi çok geniş olmasa dahi çok ama çok daha etkili bir strateji olacaktır.

Aradığınız cevapları bulamadıysanız ve daha fazlasını arıyorsanız https://med.gen.tr/category/sosyal-medya/ sosyal medya kategorisini inceleyebilirsiniz.